Nadimač objavio novi EP “Raspad sistema” – Recenzija

Novi EP već legendarnog Nadimača pod nazivom “Raspad Sistema” bavi se probelmima koji se dešavaju sada i ovde, direktno i brutalno, glasno i jasno i tako treba i da bude. Dužnost je mladih umetnika da se pobune i pruže otpor narastajućem bezumlju u postmodernoj Srbiji, Nadimač u tom smislu daje domaći zadatak drugim bednovima koji su pomalo zaboravili šta je pobuna.

Raspad sistema” počinje “Štrojenjem javnog mnjenja” usklikom raspopmamljenog pandura iz legendarnog filma. Odmah zatim kreće i druga (prva) stvar “Virus masovne halucinacije“. Klasična treš krosover krljačina u kecu visoke frekvencije opisuje medijsko silovanje nesretnih konzumenata “ružičastog nihilizma”,  ali ne samo to ova stvar donosi zaista simpatične lirske momente (“Suze milosnice u magli suzavca”).

Uz ovu stvar se savršeno i uklapa sjani omot albuma koji deluje kao simbioza omota “Sgt Peppers lonely hearts club band” od Beatles i “Scum” od Napalm death.

Sledeća stvar “Planine imaju oči anti MHE” opet počinje jasnom porukom upućenom beskrupuloznim gnjidama iz grešne zajednice investitora i vlasti.  U početku pesme može se primetiti produkcijska čistoća koja pojačava osnovnu poruku “Odjebite od naših reka!”. Sjajan refren uz već prepoznatljivo nejebanje žive sile i etno indijanske  momente (neka frula? Ili kaval što se tek produva dva puta po 45ᵒ).

Sledi “Čovek mašina i smrtni bogovi”ovde Nadimač već gazi po baruštinama filozofije dobro pripremljen u dubokim čizmama. Posle ove pesme dođi mi da ponovo pročitam “Bekstvo od slobode” od Ericha Froma slušajući prvi album Kraftwerk-a, jebiga, transhumanizam je na pragu a “Terminator” i “Matriks” će biti lektira vrlo uskoro.

Za kraj nam dolazi mali mračni ep “Smrt na četiri noge” i daje ravnotežu i simetriju ovom sjajnom Ep-u. Sjajan tekst u formi recitacije sa sve detinjim vokalom pred sam kraj pesme (12:21min) prodire u svest svakog fokusiranog mračnog metalskog slušača i na neki iracionalan način daje volju za životom.

U iščekivanju novih nadimanja i nadam se čim pre živijeh svirki, uživajmo u svežini i britkosti ovog ostvarenja.

Jozo Mrena