Borba za Opstanak uz Lidamin – Recenzija albuma “Lidamin” sastava Opstanak

Život je opstanak, izgleda da je stvarno tako. Na sceni se pojavio relativno novi-stari bend, Opstanak i objavio svoj debi album misterioznog naziva “Lidamin“. Intro+deset stvari rock-punk alternativnog senzibiliteta, sveže britko, tekstualno i energetski bogato ostvarenje dolazi nam u studeno proleće provocirajući skrivene dimenzije konzumenta muzike postsrpskog infra-urbanog senzibiliteta.

Ovaj bend se nalazi između undreground i mainstream zvuka (overground?), to se može videti kako po odličnim tekstovima tako i po muzici i produkciji. Vrlo zanimljiva lirika je nešto što prilično ulazi u uši slušajući ovaj odlični bend, dovoljna količina cinizma, dovoljna količina direktne ali i apstraktne poruke, tekstovi dobro usklađeni sa nestandardnim i standadnim rock-punk-alternativnim rifovima. Čini se takođe da je ovaj bend i karika koja nedostaje sceni, negde između ispraznih umišljenih altenativnih bendova i čoban rok bendova kod kojih je sve na prvu i bez iznenađenja.

Album počinje sa introm iz legendrane serije Opstanak i starije slušaoce svakako vraća u vesele osamdesete. “Strmina” stvar za koju spot postoji već relativno dugo, odlična egzistencijalna satira koja pesimizam boji toplim bojama i nadom koja je ipak tu negde. “Ekranirani” aktuelna oda postmodernoj usamljenosti, sa sve pitanjima o prošlosti sadašnjosti i budućnosti digitalnih nas. “Barikade” stvar odličnog rifa sa potencijalom da bude himna nekih protesta, vrlo jakih poruka koje budi iziritirane osećaje za pravdu.  “Nadam se” odlična moćna polu-balada sa tekstom među javom i međ snom koja podiže i nosi sa velikim potencijalom da postane hitčina bar interno. “Tiket” takođe aktuelna i cinična stvar klasičnog punk-rock ritma za koju mislite da je čoban rok a ustvari sa igrom rečima vidite da je ovo u stvari još jedan mali dragulj sa ovog odličnog albuma. “Painkiller” možda i najajči tekst i najmračnija stvar sa albuma fenomenalno podiže taloge duše i igra se sa skrivenim osećanjima. “Bot” još jedna aktuelna politička satira koja ponovo dokazuje moć sprdnje u borbi protiv besmisla primitivizma. “Oreol” dubinska analiza, “zločin i kazna” stvar uz Bot i Barikade treća politička stvar sa ovog albuma. Tu je i lokalni hit “Najlon” vesela novosadska tema prepoznatljiva mnogima, bliska i simpatična u svojoj prizemnosti i skromnosti.

Jedan za sada od boljih albuma u poslednjih par godina, sa jedne strane sve već poznato ali sa druge strane i dovoljno sveže i sa integritetom izgrađenim prvenstveno opasnim tekstovima. Ovaj album je pun zdravih naravoučenija  i lekovitih zakrpa za dušu, konzumirajte ga optimistično i bez previše analize. Album “Lidamin” sastava Opstanak je nadam se početak jedne vrlo dobre priče koja će naći put ka vrhovima i dubinama  kako novosadske tako i šire regionalne scene. Uz želju za mnogo živih nastupa i još dobre muzike  sve najbolje bendu Opstanak u narednom periodu.

Jozo Vrana