Pustoš recenzija albuma “Suton” iz pera ekipe Kosoša

Posle dužeg vremena (sigurno više od godinu i po dana) sam KONAČNO smogao da izrazim poštovanje (sada već 4 jahača apokalipse, kako ih ja volim nazvati) epsko atmosferičnom blek metal bendu iz Inđije Pustoš i da ispišem recenziju njihovog albuma prvenca “Suton“! Izvinjavam se momcima što nisam uspeo ranije sa recenzijom, ali što kaže naš narod “nikad nije kasno“. Dok nam “jahači” spremaju novi album, ovim putem želim da obnovim gradivo sa njihovim “Suton“-om . S toga, da počnem sa opisom samog albuma. Uz kupljeno fizičko izdanje albuma dobijate cd sa bukletom. U bukletu možete pronaći tekstove pesama, slike članova benda kao i njihova imena. Veoma zanimljiv art, jednostavan al opet opisuje sam album, jelte, suton. Na poleđini bukleta možemo videti i momke iz Pustoša a ispod slike su odali zahvalnost saradnicima samog albuma, kao i nama (slušaocima) što podržavamo bend. Prelazimo na cd, jako mi se sviđa što su se momci maksimalno potrudili da sve bude baš kako treba i da ništa ne fali! Na cd-u je odštampano početno slovo benda na sredini u zlatnoj boji (jako zgodno moram priznati) kao i sam naziv albuma odmah ispod, i crna pozadina naravno. Fizičko izdanje albuma je jako lepo odrađen, a sada prelazimo i na same pesme

1. Mora

Pre svega da kažem da je ovo odlična stvar za otvaranje albuma. Pesma me “izvozala” celih 8 minuta koliko i traje. Riffovi na gitari masni, bass još masniji, bubnjevi precizni i jaki. I taman se navikneš na taj osećaj i onda te iznenadi sa promenom brzine gde je još žešće i tako u krug. Vokal gromovit i dikcija je savršena (s obzirom da nisam ljubitelj blek metal muzike, ali je poštujem, jedan od razloga zašto nisam ljubitelj je dikcija, jer većinu bendova ništa ne razumem dok ne počnem tekst da čitam) ! Tekst pesme je ustvari opis sna (ili more) Luke Vukotića koji je prijatelj benda.

1. Suton

A sada ide pesma sa istoimenog albuma. E ovde dolazimo do epskog momenta benda. Kroz celu pesmu ide ritam marša, riff gitare i bass-a su mi veoma “catchy” i tvrdi. Takođe bih pohvalio što su ubacili u prelazu iz epskog dela pesme u blek metal deo ”breakdown”,  što nije svakidašnje kod bendova ovakvog tipa. A svi koji me poznaju, znaju da obožavam dobar  “breakdown”. Što se tiče teksta pesme, pesma opisuje boj protiv neprijatelja i priču glavnog junaka koji gine od probodene strele u grudi i njegov poslednji pogled pred smrt… U “krvavi suton” (verovatno poput onog što je na omotu albuma).

1. Smrt

Lično volim eksperimente sa zvukom, a to su momci jako dobro uradili u ovoj instrumentalnoj pesmi. Bend nam daje atmosferičan deo albuma “Suton” Zvuk koraka po snegu, a u pozadini klavirnu deonicu sa dodatkom bass bubnja koji daje neki osećaj “otkucaja srca“. Ostavljam na vama da poslušate ovo instrumentalno stvaralaštvo.

1. Pustoš

Izuzetno sablasna pesma. Zlokobna instrumentalna deonica, a vokali kroz zao šapat prelazi u agonski scream i tako talasa. Sama pesma daje neku dozu užasa i horora a u isto vreme je tvrda, brza i žestoka. E sad dolazimo do teksta pesme, što mi je bilo malo teže da protumačim pa ću pokušati da ispišem svoje mišljenje. Pesma mi je na prvo slušanje delovala kao da govori o Hristovom raspeću, ALI tekst pesme me vuče malo i na drugu stranu razmišljanja. Svako od nas ima svojih muka i bola, neki to uspe da reše trnovitim putem, neko pak izabere da digne ruku na sebe (pretpostavljam kao protagonista koji govori u ovoj pesmi) kako bi se oslobodio ovog mesta koji ga mori. Jako je težak tekst za tumačenje (meni bar), svaka čast momci.

1. Nečist

Pesmu otvara bass deonica da bi zatim uletela gitara i bubanj. Po meni bi i ova bila odlična za otvaranje albuma. Za razliku od prethodne pesme, tekst sam uspeo protumačiti lakše. U ovoj pesmi, naš lik vapi za smrti. Ne želi biti deo sveta živih, jer shvata da je prazan, da ničeg ljudskog više nema u sebi, jer je “zamotan u veo požude ka praznoj strasti“. Shvata da je postao nečist.

1. Jesen

Ima jedna kratka priča vezana za ovu numeru. Naime, kada smo u “Kosošima” organizovali našu prvu svirku, bend je hteo da pusti instrumentalan deo tojest pesmu “Smrt” ali ja sam im zamolio da to ipak bude “Jesen“. Tu pesmu kad sam prvi put čuo, naježio sam se koliko su atmosferičnu pesmu stvorili. Dovoljno je da samo zažmurite i slušate, i imaćete osećaj kao da ste u nekoj sceni iz nekog filma gde pada kiša, tmurno je napolju i stojite. Tužni ali predivni tonovi klavira u pozadini, tužni koji idu u loop. Nekom možda ne budi takav osećaj, ali meni je ovo predivna numera.

1. More

Dolazimo do zadnje pesme ovog albuma. Cela pesma je izuzetno “catchy” i ima jakih i tvrdih deonica. Sa ovom pesmom su zakucali ceo album. U jednom delu pesme možete da primetite i horsko pevanje, što meni daje taj epski momenat. Ali prijatno sam se iznenadio i solažom u pesmi. Pesma govori o čoveku koji plovi morem i traži kopno. Pesma me asocira na sve nas, svi smo mi “mornari” koji plovimo ovim “morem” tražeći nadu za bolje sutra i paziti da ne padnemo u morsko dno.

Šta reći, album preporučujem svima da poslušaju iznova i iznova i uvek ćete naći nešto novo. Pustoš je obavio odličan deo posla po pitanju svega!

Želim im svu sreću u daljem radu, jer ovako ako nastave… Nebo je granica.

Album: 9,5/10 (dao sam ovu ocenu, čisto da se neuobrazite 😉 )