Znamo šta nam treba! Kurwabanda! Recenzija EP-a “Kokain nam ne treba”

Kokain nam ne treba” je naslov  novog EP-a Kurwabande. Zašto Kurwabandi ne treba kokain? Kokain koji je najpopularniji high. Šta to Kurwabandu čini high? Pa evo da ne okolišamo, Kurwabanda je trenutno najžešći pank bend iz Novog Sada i okoline, bez zajebancije. Kao legalni naslednici sjajnih Tizzies-a Kurwabanda nastavlja u svom prepoznatljivom stilu da praši i prži, i podiže poput kokaina.

Jebiga, ovaj bend nije sa elitnog Limana 🙂 pa je donekle medijski zapostavljen na našoj lokalnoj sceni ali sa novim albumom pokazuje kako se održava vatra, kako se armira beton i kako se probija beton. EP počinje i završava se sa Introm i Outrom sa dva žestoka manifesta i stavom direkt u glavu Kurwabanda odmah vam daje do znanja ko je, šta želi i gde ide. Kratko i jebitčno!

Između ulaza i izlaza sa EP-a nalazi se pet stvari hronološki poređane sa svesno i pametno upakovanim porukama u prljavo satiričnom maniru. “Porodične vrednosti” i “Takav svet” jasno ukazuju na ozbiljne društvene probleme sa kojima se srećemo svih ovih poslednjih godina u poslednjim zemljama. U odnosu na prošli EPDemostracije optimizma” vidi se dodatno poboljšanje u angažovanosti tekstova i aranžmanima, pesme Kurwabande postale su prodornije, teže i bogatije u svim dimenzijama. “Kokain nam ne treba” predstavlja jedno ogledalo  podrealnosti u Srbiji sa fokusom na slobodu i nezavisnost od bilo kakve materije ili ideje.

Pank muzika kao potreba za slobodom na ovom EP-u može se prepoznati duboko i čisto. Na omotu albuma vidi se čovečuljak koji šmrče nešto na čemu piše kapital. Da li se misli na high od čisto materijalnog ili na high od indoktrinacije štivom koje će postati osnov za komunističku ideoligiju. Marksov “das Kapital”  ili high od ideologija uopšte? “Formalno” i “Boranija” stvari o meni i mom odnosu sa svetom i nama i našem odnosu sa svetom sjajno su upakovane u žestoke pankčina refrene koje valja pojačati možda samo sa alkoholom (nije baš da nismo skroz nezavisni :)). Produkcijski opet još jedno poboljšanje u odnosu na ranija ostvarenja, moćno sa ravnotežom čisto-prljavog zvuka i vokal koji je mnogo jasniji.

Očekujući novi žestoki muzičko scenski performans Kurwabande u budućnosti, možemo lako zaključiti. Treba li nam Kokain?, ne treba, znamo šta nam treba, treba nam Kurwabanda!!!

Jozo Svraka