Kvazar raste i generiše polje moćne sile (Recenzija albuma “Novo oružje protiv bola” benda Quasarborn)

Dugačkim ekserom zakuca se ovaj album na vrh vrhova svega objavljenog ove godine, zakuca se preteć da tu ostane dugo. “Novo oružje protiv bola” svojom punoćom čistinom i lirikom i energijom poput kakvog ledolomca prokrči put sebi  u srce svakog iskrenog metalca donoseći filosofiju nade rođenu iz mraka, i to na Srpskom jeziku.

Da, baš to nam je trebalo, moćni metalski album sa vrlo ozbiljnom lirikom na Srpskom jeziku. Na paklenom polju moćnih gitarskih rifova i fantastično kreativnih ritmova u atmosferi večne borbe protiv bola prolaznosti života na novom albumu Quasarborn donosi prepoznavanje onog neizgovoreog u nama. Muzičko ovaploćenje pogleda iz pakla ka nebu stvara na prvo slušanje osećaj “U jebote!” ovo sam osetio ali nisam znao da izgovorim. Što se tiče produkcije opet maksimum, veoma ozbiljna posvećenost, mahnito-savršena skladba zvukova i tonova upakovanih u kombinaciju estetike Hijeronimusa Boša, Milorada Pavića i strukture mikročipova. Koliko su umivene gitare na “Voz” i “Ogledalo“, koliko je moćan bas na “U plamenu“, koliko je sugestivan i elastičan vokal na “Od klevke do rova” to se samo ushićeno šapuće između uha mozga i srca.

Sjajan način na koji je melodičnost upakovana u energiju kompleksne svirke samo je odraz  zrelosti ovog benda i dugogodišnjeg ozbiljnog rada. Ne mogu da izdvojim ni jednu pesmu, ceo album je kompaktan kao crni monolit iz Odiseje 2001. Ovaj album je svemirski i ako ga slušate zatvorenih očiju otvorenog uma počećete da osećate slabljenje gravitacije i rasturanje prostor-vreme koordinata. Dakle Kvazar raste i zrači i generiše polja moćnih frekvencija, stoga uživajte u ovom fantastičnom ostvarenju iščekujući žive nastupe. Quasarborn, live long and prosper!

Jozo Vrana