Dvougao by Kosoši – Recenzija EP “Spoznaja” benda Alitor

Treći EP po redu, inđijskog metal sastava Alitor se razlikuje dosta od prethodnih,ali ne baš sasvim. Alitor se sa ovim EP-em upustio u pisanje teksta na domaćem jeziku. Ekipa “Kosoša” je,sa oduševljenjem i zadovoljstvom, odlučila da napravi recenziju EP-a ovih momaka! S toga… Hajde da počnemo!

Novica: Instrumentalni delovi ulaze lako u uši, nemojte se začuditi ako posle preslušavanja ne pevušite melodiju nekih (ili pak svih) pesama. Gitaristi su odradili fenomenalan posao. U paketu sa catchy riffovima, vam dolaze i interesantne solaže tokom slušanja ćete imati osećaj kao da se vozite ringišpilom! Bubanj i bass talasaju od prelepog i laganog ritma do zverske brzine i agresije. Markovo pevanje sazreva iz izdanja u izdanje, i sve je bolji i bolji. Dikcija je jasna,a tekstovi nikog neće ostaviti ravnodušnim!

EP je sniman u Citadeli Sound Production-u, a svi koji su u ovoj priči znaju da ono što prođe kroz ruke Luke Matkovića postaje… Štogod! EP se sastoji iz tri pesme Lokot, Prav i Amanet. Alitor se predstavio po prvi put sa pesmama na srpskom jeziku. Nekima se to svidelo,nekima ne. Ali ovaj EP itekako je osveženje za sve ljubitelje težeg zvuka! Po mom ličnom mišljenju, ove tri pesme predstavljaju borbu svakog čoveka i traganjem njegovog puta u ovom okrutnom i korumpiranom svetu. “Lokot” govori o tome da čovek mora slušati svoje srce i misliti svojom glavom,a ne da slušaju šta drugi govore šta je najbolje za njih! Da ne treba verovati u laži današnjih vlasti koji nam priređuju svaki dan.

Druga pesma, “Prav” , govori o čoveku koji ima svoj mir i svoje stavove i sluša i prati svoje zakone. Da ne treba gledati sve u materijalnom smislu, jer materijalno nikad ne može zamenuti ono duhovno! Finalna numera, “Amanet” je,poprilično, direktna pesma. Pesma jasno govori da bend ne prati “stado” i da ne žele biti poput ostalih. Da bend ostavlja svoju muziku u amanet svim slušaocima, kao nešto što ih duhovno ispunjava.

Može se i interpretirati i kao da bend se obraća “hejterima” . Sve u svemu,topla preporuka za preslušavanje iznova i iznova. Moj lični favorit je pesma “Lokot“. Ocena : 9/10

Željko: “Sve, sve za mir. Sve, sve za svemir.” – Priznajem, naježio sam se. Novi EP benda Alitor, pod nazivom “Spoznaja” sačinjena je od 3 pesme. Kao što ništa u kosmosu nije savršeno, takođe važi isto i za ovaj EP. Nemojte me pogršno razumeti, ovo ne znači da je loš, samo se ja lično vodim, da prvo kažem sve ono što ne valja, jer ako nekog ili nešto nahvalite i nakon toga kažete „ALI“ sve pre toga pada u vodu. Iz tog razloga ću prvo izneti svoje kritike (verujte mi, nema ih puno), a pose toga ćemo pričati šta, po mom skromnom mišljenju vredi zlata.

S obzirom da je EP u pitanju, produkcija je izuzetno dobra, da ne kažem, odlična, samo bih voleo da su vokali malo glasniji (morate da mislite i na nas koji imamo loše zvučnike). Što se tiče samih vokala, podeljenog sam mišljenja. Meni lično ne leže (ne znači da je to išta loše), ja bih uz ovakvu muziku voleo da čujem više sirovu emociju koja muzika nosi.

S obzirom da nema više kritika, šta valja? Ukratko, sve ostalo. Instrumentalni deo pesama je odrađeno profesialno, pesme imaju izuzetno dobar aranžman, vokal je odradio dobar posao i jasno preneo poruku pesama. A što se tiče poruke pesama, skidam kapu celom bendu. Kao što sam naslov EP-a kaže, ove pesme su spoznaja samog sebe i svog mesta u našem društvu i univerzumu. Dovodi se u pitanje bukvalno sve oko nas i koje i čije zakone treba pratit. Sve tri pesme imaju izuzetno jaku poruku koje vas mogu baciti u duboko razmiljanje. Ko razume, shvatiće. Zaista, davno nisam čuo bend sa ovako jasnom i jakom porukom, ne bitno na kom jeziku da su pevali.

Alitor je bend zaista vredan pažnje i ako niste čuli za njih, zaista vredi da ih poslušate. Moj lični favorit sa ovog EP-a je pesma “Prav“, a ocena 8/10