Muzika iz Miletovog košmara, recenzija albuma Subversion BL

Evo svežine, evo dobrog glasa, ljekovitog panka na ijekavici, stigao je novi album sastava Subversion BL i doneo nam je ukus novog vremena. Ovaj sjajni album donosi nam dvanaest novih stvari, dvanaest klasičnih pank rok priča o ovde i sad, dvanaest otpora nadirućem ludilu. Ovaj Banjalučki bend svira već dobro poznate standardne rifove sve uz keca i trubu u bekgraundu, tu su moćni podižući refreni sa jasnim direktnim porukama uz iskričave solaže, ono što daje svežinu, jednostavno ne znam šta je, ali zvuče sveže, možda je to ozbiljna posvećenost koja udara na metamuzičkom nivou.

Nema tu mnogo filozofije u manje od tri minuta zipovano je dosta energije koja se već kroz nesretni mp3 format može apsorbovati, a o živoj svirci za sad ne mogu ni da mislim ali verujem biće prilike čim pre pa da se polivamo pivom ko ljudi. Izdvojio bih „Ukus novog vremena“ klasičnu ska pank himnu koja miriše na proteste. „Bez žaljenja“ je nastavak pređašnje pesme koji opet podseća na neophodnost podizanja dostojanstva ovog nesretnog naroda. „Naši heroji“ pumpa amplitude i na ovu pesmu već zamišljam šutke na kojima se plafon dodiruje patikama. Vesela stvar sa sredine albuma „Motika“ koja izgleda  kao prozor u baštu iz paklene kuhinje postmodernog sveta otrovanog medijima. Tu je svakako i predivni rolerkoster „Slobodna“ uz divne brejkove na početku pa u petu brzinu do kraja. Samopreispitujuća „Ego“ uz duže trubaste deonice i solažu koja miriše na osamdesete.

Ovaj album je muzika iz Miletovog košmara (da, na njega mislim) ali ne samo na njega nego i druge slične, znamo svi dobro koje, nema potrebe da se objašnjavamo. Velika podrška subverzivnim elementima iz Banja Luke, bravo ljudi pičite!, pržite!, kidajte! put je jasan, verujem da ćete slobodi koji gubi dah dati još doza kiseonika.

Jozo Vrana