A Quasar is Born – Recenzija albuma “A Pill hard to Swallow”

Da li je u umetnosti važnija ideja ili umeće? Pa, bitno je i jedno i drugo, pogotovo u umetnosti metal muzike. Metalci su  uvek znali da kroz estetiku smrti ovaplote  bestelesne teške ideje iz ljudske dubine  i začine ih rifovima i solažama, koje ne mož΄ svak΄ da odsvira. Ima jedan bend, zovu se Quasarborn i imaju ideju i imaju umeće i imaju novi album. Drugi album „A Pill hard to Swallow“ beogradskog sastava Quasarborn uopšte nije hard to swallow. Poput indijskih kuvara momci iz ovog sastava ne štede na začinima, sipaju, dinstaju, prže a opet ne preteruju i drže se svoje jasne vizije i koncepta.  Ajmo redom pesmu po pesmu.

Album otvara „Mamula“  žestokom treš deonicom i prvim rečima sa albuma „There is no tomorrow“   tematika o ukidanju slobode i pokajanju pod uticajem klasičnog dela S. Harisa iz 82., ozbiljna svirka sa prve stvari  odmah ukazuje kakav će biti nastavak albuma. Album nastavlja moćni Pantersko-Mašinhedovski  rif sa naslovne “A Pill hard to swallow”  navijački bekgraund vokali daju četvrtu dimenziju težini pesme, vokalni solista kida i razvaljuje pa se onda malo skloni  i pusti da ostali članovi benda kidaju i razvaljuju, ima i trombona u pesmi, pretpostavljam odakle dolazi a i vi možete da pretpostavite. Sledi “Bastion” vrlo vrlo moćan intro, kao da Al di Meola sedi u beloj košulji  na kamenitoj obali  i polako dolaze vukovi crvenih očiju i reže polako pa sve jače i moćnije i onda kreće akcija sa još malkice začina-trombona, bubnjar zakiva. Četvrta stvar na albumu “Identity Catharsis” melodično skoro pop pevljivo sa večnom  temom potrage za sopstvenim identitetom, opet sve prošiveno sa klasičnim treš deonicama, sjajna stvar koja dodatno podiže album već tu negde oko zemljine korone. Sledi “Atlas” opet dobar intro pa sledi masterofpapetovska tema i power metal herojski refren, već postoji spot za ovu pesmu koja preti da postane hit. Sledi mračniji deo albuma “Nothing” nas vodi u beskonačni ambis svemira-smrti sa uvodnim zakivanjem i vrlo zanimljivim refernom.  Sedma stvar na albumu je “Stalemate with suicide” devetominutni ep ozbiljan i u tekstualnom i muzičkom smislu, sa ovom pesmom Quasarborn dokazuju da nema zajebancije da se ozbiljno i posvećeno radi i vrlo visoko puca, maksimalno podržavam takav stav.  Sledi minijaturni instrumental ”Ascent” zaista predivna stvar i ne znam zašto setih se Chuck Shuldiner-a Bog da mu dušu prosti. Odmah potom ulećamo u oblake “Clouds” pretposlednja fantastična stvar na ovom albumu uz prethodnu stvar uz horske bekvokale daje dodatnu nostalgičnu notu ovom sjajnom albumu. Album zatvara kreativi rolerkoster “Humbling” i donosi završnu atmosferu večite unutrašnje bitke.

Kvazari zrače daleko, fuziono-fisione reakcije dalekog svemira rađaju pilulu istine tešku za progutati.  Ovom pilulom Quasarborn leče i  podižu kvalitet na domaćoj i regionalnoj metal sceni. Odličan album i odličan bend u svakom smislu, sve moguće pohvale. Slušajte „A Pill hard to Swallow“ glasno i na najboljem mogućem ozvučenju, čekamo live i nove stvari.

Album zvanično izlazi  24/01/2020.

Jozo Češljugar