Recenzija u kući

Sve ređe i ređe nailazim na recenzije nekog albuma,pogotovo ako su u pitanju domaći autori, pa sam došao na ideju da to malo promenim. Iako će možda više ličiti na kakvu preporuku, to će opet biti moj mali doprinos sceni. Iako se po svojoj definiciji (Wiki) recenzija pisala pre objavljivanja nekog dela, kao kritička ocena istog, vremenom se to malo promenilo jer, koliko često imamo priliku da dobijemo materijal koji je neobjavljen pa nas još neko pita to i da ocenimo?

Uz sve navedeno, danas Vam pišem o prvom albumu “PMS u kući” novosadskog benda “5 minuta slave“. Prva stvar koju primećujem jeste omot albuma. Neko se stvarno potrudio i na duhovit način spojio naselja gde žive članovi benda. Centralna slika je i više nego jasna,predstavlja kuću ispunjenu PMS-om. Dakle, bez puno skrivenih motiva, “PMS u kući“. Što se tiče samih numera,ima ih 10; 7 potpuno novih, 2 sa demo albuma i jedna obrada. Neću pojedinačno pisati o svakoj, pisaću o onima koje su se,po meni, izdvojile a Vama ostavljam to da ih sve preslušate pa da izdvojite svoje favorite.

Prva koja se izdvojila je i prva sa albuma, “PMS u kući“. Najkraća ali i muzički najjača, odmah u startu,iznenađenje! Nisam navikao na ovako agresivan zvuk od njih, i oduševljen sam! Očigledno nastala na nekoj od svirki koje su imali, ova pesma govori o nastupu u maloj kući koja postaje tesna kada momci stanu na binu. Ko je bio nekada na njihovom nastupu,zna o čemu pevaju.

Sledeća koju sam instant zgotivio je “Amsterdam“. 5-a po redu, nastala uz pomoć prijatelja Đileta, na nedvosmislen način govori da su klinci porasli. Pomalo teška tema ali muzika izvlači prosek,jer vas lagano vodi kroz aktuelno razmišljanje mladih “Should I stay or should I go?“. Pesma je na srpskom, da ne bude zabune. Amsterdam se nameće kao logično rešenje ove dileme, kao obećana sloboda za usamljene. Baš baš dobra stvar.

Odmah za njom, jedina ljubavna pesma na albumu (pored obrade “Vino noći“), veličanstvena “Lenka“. Veličanstvena jer je na nedvosmilen način pokazatelj koliko su se momci uozbiljili i savladali svoje instrumente. Pesma koja bi ‘ladno mogla i u narodnjačkom fazonu da se otpeva i da opet bude dobra. (Inače, trenutno i najslušanija na YT) Pored te 3,moram spomenuti i pretposlednju, a to je “Balkanac“. Možda i omiljenu sa celog albuma.

Balkanac” predstavlja prosečnog srpskog gastrabajtera u svojoj trci “trbuhom za kruhom“. U pitanju je “duet” Vida i Petra, i to je ono što je ovu pesmu izdvojilo. Dvoglasje njih dvojice zvuči strava, i stvarno bi mogli još takvih stvari praviti. 4 favorita,ali ništa manje važne nisu ni “Izletnička“, “Panika” , “Milan“, “Pandurska“, “Prosvetna” i “Vino noći“.  Suma summarum, dobar album kome treba dati šansu. Nastupi uživo su nešto što ne smete propustiti ako želite u potpunosti da doživite “5 minuta slave“.

Svako dobro,
Vuk

3 Responses